Zielone koktajle, czyli smoothie zdrowia!

Cześć!

Dzisiejszy temat dnia to ‚zielone zdrowie‚, czyli koktajle, które w bardzo prosty szybki sposób możemy przygotować sami w domu. Jak sama nazwa wskazuje nasz eliksir zdrowia składa się z zielonych liści (szpinak, sałata, jarmuż, natka pietruszki itd.), zielonych warzyw (ogórek, brokuł) dodatkowo koktajl wzbogacamy dodatkowymi warzywami i owocami (na przykład burak, marchew, jabłko, awokado, banan, kiwi, truskawki).

Warzywa i owoce podstawą zdrowia

Do znudzenia będę Wam powtarzać, że warzywa i owoce to najlepsze i w pełni naturalne źródło witamin, minerałów, błonnika, tłuszczy, które są bez wątpienia niezbędnymi składnikami zdrowej diety i pięknego wyglądu (W osobnym artykule pisałam o wpływie diety na zdrowy wygląd). W rezultacie podzielę się z Wami przepisami na smoothie zdrowia!

Za sprawą zielonych liści jesteśmy w stanie bardzo szybko oczyścić, wzmocnić i odżywić nasz organizm. Pomagają walczyć z wolnymi rodnikami, redukować tkankę tłuszczową i przyspieszyć przemianę materii, a także regulować poziom cholesterolu i cukru we krwi oraz dodawać energii.

Zielone koktajle cechują się małą kalorycznością przy dużej zawartości składników odżywczych.

Cechy zielonych koktajli

Warto wiedzieć, że zielone warzywa zawierają wysokie stężenie „witamin młodości” – A, C, E oraz cechują się wysoką zawartością żelaza i magnezu. Ten magiczny eliksir bogaty jest w witaminy mające właściwości antyoksydacyjne, które między innymi:

  • Wspierają proces oczyszczania wątroby i jelit,
  • Usuwają toksyny z organizmu,
  • Odbudowują i oczyszczają krew, zwiększając jej krzepliwość,
  • Regulują ciśnienie tętnicze,
  • Pomagają w leczeniu anemii,
  • Wpływają na odnowę komórek i niszczą wolne rodniki.

Zasady przygotowania smoothie

Podczas przygotowania koktajli zdrowia należy pamiętać o kilku prostych zasadach.

  1. Owocowa baza, która stanowi 60% koktajlu.
  2. Zielone warzywa, liście, które stanowią 40% koktajlu.
  3. Dla rozrzedzenia (według upodobań) woda, mleko, kefir, jogurt naturalny.

Do przygotowania takiego koktajlu należy użyć blendera.

Poniżej przedstawiam Wam moje dwa ulubione przepisy na zielone koktajle:

Koktajl ogórkowy detoks

  • Jeden pęczek natki pietruszki (posiada więcej witaminy C i beta-karotenu niż cytrusy),
  • Jeden mały ogórek – świeży (zawiera związki, które działają alkalizująco, co oznacza, że posiada zdolność odkwaszania organizmu),
  • Jedno kiwi (witamina C oraz potas),
  • Jedno jabłko (witamina A, D, B12, wapń, żelazo),
  • 1,5 szklanki wody.
green smoothie
zielony koktajl smoothie zdrowia

Wszystkie składniki wrzucam do kielicha blendera i miksuje do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Koktajl odżywcze smaki

  • Dwie garści jarmużu (bogate źródło witamin: K, A oraz C),
  • Jeden banan (bogate źródło żelaza, witaminy B6),
  • Kilka truskawek (potas, fosfor, wapń, magnez, sód, żelazo, cynk, witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, E),
  • Jedna szklanka kefiru.
zielony koktajl
green smoothie
koktajl zdrowia

Wszystkie składniki wrzucam do kielicha blendera i miksuje do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Podsumowanie

Zielone koktajle możemy tworzyć łącząc ze sobą ulubione składniki, nie bać się eksperymentować ze smakiem. Jednak należy pamiętać, aby dla większej skuteczności zielonych koktajli nie przywiązywać się ciągle do tych samych kompozycji. Zielone warzywa i liście trzeba zmieniać, starając się przygotowywać różne koktajle.

Spróbuj! Zasmakuj zielonego zdrowia!
Koniecznie podziel się swoją opinią w komentarzu, facebooku lub na instagramie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *