Facefitness, czyli domowy trening mięśni twarzy

naglowek-twarz

Cześć Wam!
Aktywność fizyczna, gimnastyka jest jednym z kluczy do zachowania zdrowego organizmu, pięknego wyglądu oraz promiennej cery. Między innymi dzięki ćwiczeniom skóra robi się bardziej elastyczna, a rozciągnięte mięśnie sprawiają, że nasza skóra staje się ujędrniona i napięta.
Istnieje szeroki wachlarz zajęć gimnastycznych, które pozwalają nam na zachowanie zgrabnej, smukłej i wyrzeźbionej sylwetki. Jednak często zdarza się, że podczas dbania o wygląd swojego ciała zapominamy o twarzy, a właściwie o jej mięśniach, które również potrzebują gimnastyki.
Dlatego przybywam Wam z pomocą i pokrótce wyjaśnię na czym polega facefitness (trening mięśni twarzy).

Facefitness – trening mięśni twarzy

Jest świetnym sposobem na poprawę wyglądu naszej buźki oraz zachowanie młodego wyglądu. Na trening mięśni twarzy nie trzeba poświęcać
wiele czasu, ale aby osiągnąć zadowalające efekty, ćwiczenia należy wykonywać regularnie. Facefitness składa się z ćwiczeń wzmacniających wszystkie grupy mięśni twarzy, czyli mięśnie otaczające oczy, usta, mięśnie w okolicach czoła, podbródka oraz policzków. Mocne mięśnie poprawiają kondycję skóry, (w połączeniu z tymi metodami możemy spodziewać się niesamowitych efektów) sprawiają, że staje się ona wygładzona i dobrze ukrwiona! Podczas ćwiczeń naprzemiennie napina się i rozluźnia poszczególne partie mięśni twarzy i dzięki temu możemy uzyskać następujące efekty:

  • Poprawę owalu twarzy,
  • Redukcję obrzęków i cieni pod oczami,
  • Podniesienie opadających policzków,
  • Zredukowanie drugiego podbródka,
  • Wygładzenie drobnych zmarszczek.

Uwaga!
Gimnastyka twarzy nic nas nie kosztuje!


Wystarczy, że poświęcimy na nią kilka minut (około 10) 3-4 razy w tygodniu. Facefitness możemy wykonywać np. podczas porannej lub wieczornej pielęgnacji twarzy (ja z doświadczenia zdecydowanie preferuję podczas wieczornej pielęgnacji, ponieważ wtedy zauważam u siebie lepsze efekty), bądź podczas oglądania ulubionych seriali, czy też programów telewizyjnych. Efekty można uzyskać już po miesiącu regularnego ćwiczenia.

Zanim przejdę do opisania kilku podstawowych ćwiczeń przedstawię Wam o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do gimnastyki twarzy:

  • Czyste ręce to podstawa, ponieważ niektóre ćwiczenia wymagają użycia rąk.
  • Nałożenie na twarz preparatu (na przykład ulubiony krem, oliwka) – aby podczas wykonywania ćwiczeń z użyciem rąk nie trzeć naskórka.
  • Poprawność wykonywania ćwiczeń i praca z oddechem, który jest niezmiernie ważny w dotlenieniu, swobodnym przepływie krwi.
  • Trzeba uważać na opryszczki, stany zapalne twarzy, podrażnienia żeby poprzez dotyk nie roznieść tego na inne partie twarzy i tym samym nie pogorszyć stanu naszej cery.
  • Rozgrzewka – tak jak przygotowujemy nasze ciało do ćwiczeń, tak musimy przygotować na to naszą twarz poprzez delikatne oklepywanie buźki opuszkami palców lub delikatne uszczypnięcia twarzy, rozgrzewka powinna trwać około jednej minutki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *